Najlepsze źródło wiedzy o fotografii dla pasjonatów i profesjonalistów – poradniki, inspiracje, testy sprzętu i blogi fotografów.

ZAŁÓŻ BLOGA

lajdos

lajdos
  • Jest z nami od:
    więcej jak rok
  • Napisał:
    771 postów na forum
  • Profil odwiedzano:
    0 razy

Mężczyzna, 32 lata, Olsztyn

O SOBIE:

Tak naprawdę to Paweł Perzyna - Pasjonat, Entuzjasta fotografii,miłośnik nowinek technicznych w szczególności tych fotograficznych, w fotografii uwielbiam bokeh, ostrości i nie ostrości rzeczy oczywiste i nie oczywiste. Lubie kolor i mocne kontrasty ale tak naprawdę kocham szarości.

MOJE POSTY NA FORUM

  • lajdos

    Proponuje zacząć od lektury instrukcji obslugi. A potem od fotogragiczmych podstaw czyli co to są tryby P S A M. Dalej idąc co to jest trójkąt ekspozycji, przyslona, czas i iso oraz co to jest balans bieli i jak go ustawiać w danych warunkach. A jak ci się nie chce zgłębiać wiedzy to po prostu przełącz gurne pokretelko na iA, iso na auto, wb na auto i moze coś zacznie wychodzić ale proponuje raczej opcję pierwszą.

  • lajdos
    Re: Lustrzanka 05.12.2017, 20:16

    wiesz canonów mark coś jest parę różnych modeli a jeżeli chodzi o filmowanie to niestety nie pytanie do mnie. Zresztą czy jest taka opcja czy nie to złączenie w jeden film paru klipów to nie problem bo można to zrobić spokojnie w każdym darmowym sofcie do obróbki wideo. Poza tym ze względu że aparaty (lustrzanki i bezlustra) to właśnie aparaty a nie kamery to długość klipu i tak jest ograniczana do chyba max 30min czy coś takiego w przeciwnym razie była by to kamera a nie aparat.

  • lajdos
    Re: Lustrzanka 04.12.2017, 23:20

    Aparat dobiera się do swoich potrzeb wybieranie tylko dlatego ze wykladowca takiego używa to strzał w kolano bo może się okazać że bedziesz się przyzwyczajal do użytkowania czegoś co np w innej marce nie będzie cie draznilo, żadna narka obecnie nie robi zlego sprzętu więc warto po prostu sprawdzac różne opcje i kupić to co nam pasuje. Canon tak jak nikon obecnie jedyne zalety mają takie że na rynku wtórnym jest wiecej dostepnych akcesoriów i szkieł, i potem dlugo dlugo nic.

  • lajdos

    Ja używam nikonow d750 i d7100 i tak jak prawi ac_dc jak chcesz fajny sprzęt do zdjęć tego typu jak pisałaś to idz w bezlustro zabieranie na wakacje dodatkowego balastu w postaci ciężkiej i nie zawsze porecznej przy przenoszeniu lustrzanki będzie skutkowalo tym że aparat czesciej zostanie na półce niż np w torebce na spacerze czy wycieczce. Zam zaczynalem od bezlustra samsunga za grosze i do rodzinnych celów żałuję że się go pozbylem przy przesiadce na nikony i żeby nie było tymi aparatami dobrze się pracuje ale do bardziej osobistych projektów mały kompaktowy zestaw z dobrą optyką nadaje się znacznie bardziej.

  • lajdos

    Wybieranie aparatu bez patrzenia na inne użyteczne dodatki typu obiektywy, lampy i inne pierdoly to po prostu strzał w stopę, żeby wybrać dobrze najpierw trzeba wiedzieć czego konkretnie oczekujesz od sprzętu. D700 to dobra pełno klatkowa puszka ale ma już swoje lata i do tego musisz liczyć się z faktem że też trzeba zainwestować w szkła do ff, przy canonie dostajesz nowszą puszkę ale innej klasy nie musi to znaczyć ze bedzie robić gorsze zdjęcia bo w znacznej mierze za koncowe efekty odpowiada wiedza i umiejętności fotografa. A na twoim miejscu poważnie bym rozważył fuji bo w podobnej cenie mozesz spokojnie dostać np xt1. No ale jak już pisalem to kwestia potrzeb ja bez przetestowania sprzetu na jakiś targach albo roadshow np nie kupuje bo lubie wybierać sprzęt ktory spełnia moje wymagania a nie recenzentow ze stron albo członków forów. Więc traktuj takie rady jak moja jako coś co warto sprawdzić albo rozważyć a nie jako pewnik typu bierz ten model bo jest najlepszy. Zastosujesz się do tego to w torbie bedziesz miał tylko to czym ci się dobrze pracuje a nie to czym ci się wydawało że będzie.

  • lajdos
    Re: Bezlusterkowiec 4000-4500 24.11.2017, 20:18

    Neo te bez cashback w dużej mierze nie są z polskiej dystrybucji co za tym idzie nie masz też często normalnej gwarancji. Albo są to egzemplarze po wystawowe.

  • lajdos

    Jak kupisz d700 to stary zostaje ci jako ewentualny backup, z innych kwesti to na sprzęt trzeba patrzeć przez pryzmat szkło + obiektyw. I tu nie ma łatwego wyboru bo sprzęt dobiera się do swoich potrzeb a rady innych to mozesz traktować co najwyżej jako wskazówki. Ja ze względu na swoje upodobania canona bym nie wybrał bo lepiej mi się fotografuje nikonami ale współpracuje z wieloma osobami które śmiało by wybraly 700d, tak samo jak zresztą wielu też ci powie ze może lepiej rozważyć np fuji x albo inny system bezlusterkowy. Wszystko to kwestia potrzeb tak naprawdę.

  • lajdos
    Re: Bezlusterkowiec 4000-4500 19.11.2017, 02:55

    Obecnie wybierając aparat nie można chyba dokonać złego wyboru, a w tym przedziale cenowym jest dużo ciekawych opcji ja bym na twoim miejscu sprawdzil parę różnych modeli od różnych producentów i wybrał ten który ci najlepiej leży i się obsługuje. Sony ma tą zaletę że można sobie kupić adapter z af i używać szkieł od canona co prawda dedykowane będą raczej zawsze działać sprawniej ale jak ktoś już posiada jakaś szklarnia to zawsze jest dodatkowy jakiś atut. Ja osobiście bym bardziej sklanial się ku fuji x ale to moja preferencja i nie koniecznie musi tobie podpasować.

  • lajdos

    Co nie zmienia faktu że nie uzyskasz takiej samej głębi ostrosci aparatem z taką miko matrycą jak w przypadku większych matryc nawet jeżeli ma jasny obiektyw to odpowiednik głębi i tak musisz sobie wyliczyć używając tego samego mnożenia jak przy ogniskowych a ty po prostu wprowadzasz ludzi w błąd sugerując że dzięki jasnemu obiektywowi bedziesz miał taką samą głębię a to jest jawny bulshit i brak wiedzy a to że ty masz fuji i 16mm 1.4 i ten kompakt daje podobny obrazek na podobnej odnizkowej swiadczy chyba tylko o tym że nie orientujesz się w fakcie że szersze szkła dają większą płaszczyznę i różnica jest mniej widoczna porownaj sobie drugi koniec tego kompakta a nie porownujesz szeroki kąt. Poza tym nie twierdzę że aparat jest zły zarzucam ci tylko brak elementarnej wiedzy o płaszczyźnie ostrości i zależności miedzy optyką a wielkością matrycy. Ff nie jest kazdemu potrzebne do szczęścia ale kompakt żeby uzyskiwal na takiej małej matrycy podobne rezultaty musiał by mieć optykę o f/0.3 a nie f/1.4

  • lajdos

    To sprawdz sobie jeszcze jak reaguja inne parametry ekspozycji bo ciągle bajki pleciesz tym bardziej że tu mowimy o głębi ostrosci i f/ a nie T/ to dwa różne parametry ale najpierw trzeba to wiedzieć.

  • lajdos

    neo sam bajki opowiadasz przy takich odległościach i przy takich odniskowych to nie problem uzyskać takie GO na takich przysłonach te filmy nic nie wnoszą a fizyki nie oszukasz.

    LX7 ekwiwalent 24mm 1.4 30cm od obiektu
    https://dofsimulator.net/pl/?x=EA0AcoAlgAAAJEwkAAADgAA

    matryca ff 24mm f/6.3 30cm od obiektu

    https://dofsimulator.net/pl/?x=EDwB-QAlgAAIJEwkAAADgAA

    LX7 ekwiwalent 81mm 2.3 1,2m od obiektu

    https://dofsimulator.net/pl/?x=ECxAuoCWAAAIJEwkAAADgAA

    FF 81mm f/10,5 1,2 m od obiektu

    https://dofsimulator.net/pl/?x=EMqDSQCWAAAIJEwkAAADgAA

    więc zanim neo zaczniesz gadać o czymś o czym nie masz zbyt wielkiego pojęcia to się najpierw do edukuj.

  • lajdos

    Neo odpowiednik go z matrycy ff rzędu f/7.1 dla szerokiego kąta i f/ 12,2 dla tele już takiego wrażenia nie zrobią jak marketingowa propaganda że to 1.4 i 2.3 :p

  • lajdos

    Kornik o ile nie kupujesz lustrzanki analogowej to większość współczesnych lustrzanek to też cyfrowka. A to o czym piszesz nazywa sie kompaktem a kompakty też mogą mieć matryce większych formatów i jaśniejszą optykę wiec to tylko kwestia potrzeby i budżetu jeżeli chce się mieć głębię :-).

  • lajdos
    Re: Duplikat presetu LIGHTROOM 14.11.2017, 03:33

    czemu po prostu nie odpalisz dwóch zdjęć obok siebie w lr i nie dopasujesz ustawień ? pobawisz się z 20min i powinieneś dojść do względnie podobnej konfiguracji. Pobawisz się krzywymi, hsl i basic z podglądem referencyjnym i sam dojdziesz.

  • lajdos

    Neo jak potrzebujesz sobie pogadać o zaletach fuji albo wyższości nad innymi markami to zrób sobie własny wątek a nie zasmiecasz swoimi dywagacjami taki który nie ma nic wspólnego z twoim tematem. A fuji nie jest bezawaryjnym systemem ma takie same wpadki jak inni producenci tylko mniej się o nich słyszy bo sprzedaż jest wielokrotnie niższa. Co nie zmienia faktu że to dobry system ale tak naprawdę każdy jest dobry i to tylko kwestia gustu to że ty się fiksujesz jak dziecko z przedszkola na widok lizaka, widząc fuji to twoja sprawa.

  • lajdos

    Neo a czy ty umiesz czytać ze zrozumieniem? 1. ja tu nic nie polecam podaje tylko przyklady kompaktów z różnymi formatami matryc 2. "Porównaj sobie np to samo zdjęcie z 2 matryc 24mpx (mniej więcej z tej samej epoki oczywiście)" czy ta twoja stara armata to ta sama epoka co fuji x-e2?(pytam retorycznie jak byś nie załapał). Najpierw przeczytaj raz przeanalizuj a jak dalej nie rozumiesz co autor pisze przeczytaj drugi raz to może zrozumiesz.

  • lajdos

    To nie jest tak że kompaktem za dużo nie ugrasz tu chodzi o to o czym pisałem wcześniej za jakość finalną obrazu odpowiada duet matryca i optyka im większa matryca tym większy pojedynczy pixel tym lepsza jakość obrazu na wyższych czułościach, im jaśniejszy obiektyw tym jest mniejsza konieczność podbijania iso tym samym mniej zaszumiony obraz. Porównaj sobie np to samo zdjęcie z 2 matryc 24mpx (mniej więcej z tej samej epoki oczywiście) ale jedna to ff a druga to apsc teoretycznie pixel jest większy na ff wiięc zaszumienie jest mniejsze. Co do kamerek sportowych one mają małe sensory ale zazwyczaj niezbyt mocno upakowane pixelami ale i tak nie zmienia to faktu że są bardziej tworzone z myślą o filmowaniu w dobrych warunkach oświetleniowych. Wracamy do pytania czy kompaktem za wiele nie ugrasz ? na rynku masz kompakty z różną optyką i z rożnymi formatami matryc od takich jak w smartfonach przez 1calowe jak wcześniej wymieniony sony rx100 przez matryce jak w tańszych lustrzankach typu apsc (DX) np w seriach fuji x100 czy starszym nikonie coolpix A (i chodzi o samo A a nie jakieś a10,a100 czy inny badziew) są też aparaty z pełną klatką typu np. sony rx1 no i oczywiście masz bezlusterkowce które też są z różnymi wariantami matryc od micro 4/3 przez apsc i ff dając ci bardziej kompaktowe rozmiary i możliwość wymiany szkieł. wszystko to kwestia potrzeb i budżetu bo może się okazać że kupując lustrzankę będziesz miał gorszej jakości zdjęcia od porządnego kompaktu bo lustro w zestawie odziedziczysz z ciemnym i marnym kitowym szkłem. Prostego wyjścia nie ma niestety kwestia dopasowania potrzeb do budżetu. Na sam koniec tak naprawdę i tak się okaże że kluczem do zrobienia dobrego zdjęcia jest to by nauczyć się rozumieć światło a sprzęt to tylko dodatek który może ułatwić prace.

  • lajdos

    To co te kompakty oferują więcej niż dobry smartfon to ich optyka oraz może trochę funkcji. Matryca sama w sobie jest w tych przypadkach podobnych rozmiarów co w smartfonie więc szału nie będzie. Jeżeli chodzi o jakość zdjęć w słabym oświetleniu to tu największe znaczenie ma fizyczna wielkość matrycy (nie ilość pixeli) i jasność optyki. Ja osobiście jeżeli chodzi o dobry kompakt nie polecił bym chyba nic poniżej sony rx100 ale nawet patrząc na używane egzemplarze pierwszej wersji to i tak koszt 2-3x większy od tych wymienionych przez ciebie.

  • lajdos

    Jeżeli chodzi o bezlustra ktore jako tako współpracują ze szkłami canona przez adaptery to wszystkie soniacze wyposażone w czujniki detekcji fazy czyli od a6300 w górę, i a7mk II w górę pomijając wersje a7s a najlepiej podobno dają sobie radę wersje a7r i to bodajże od pierwszej generacji. Co do adaptera to tak jak ac_dc słusznie prawi najbardziej oplaca się inwestycja z sigme mc-11 ale trzeba brać pod uwagę że też nie wszystkie szkła sobie dobrze dają radę raczej te nowsze poza jakimiś tam wyjatkami no i oczywiscie szkla sigmy z mc11 dają wiecej możliwości jeżeli chodzi o af bo np działa af na oko a ze szklami c juz chyba nie.

  • lajdos

    Dobrze mi sie wydaje ze problemem było brak zaznaczenia w zarządzaniu kolorami "użyj moich ustawień dla tego urządzenia"?

  • lajdos

    To napisz dla potomnych zebby było.

  • lajdos

    A napewno dobrze zrobiłeś kalibracje ? Bo 40cd to nie mała różnica i powinna być widoczna. No i jeżeli jest windows to sprawdź w ustawieniach zarzadzania barw czy na pewno kozysta z wygenerowanych profili

  • lajdos

    Jak byś był zainteresowany to mój kolega ma na sprzedaż pentaxa k-r z kitem 18-55 torbą, kartą 32gb i 3 filtrami. Aparat ma przebieg migawki 8900 klapniec więc tyle co nic. Cena wywoławcza to 830zl oczywiście do rozsądnej negocjacji. https://www.optyczne.pl/144.1-Test_aparatu-Pentax_K-r_Wst%C4%99p.html

  • lajdos
    Re: Monitor 28.10.2017, 01:07

    Typowy monitor do pracy z kolorem to tak naprawde przedział cenowy od 2000 w górę a do 3000 to klasa dla tak zwanych bardziej ambitnych entuzjastów w bardzo zblizonym budżecie do twojego jedyne co z tych dwoch firm przychodzi mi do głowy to eizo cs230 i nec 245wmi-ct. Sam osobiscie zdecydowalem sie w tym roku na zakup już nie dostepnego eizo cs240 i jestem z niego zadowolony. Z drugiej strony kolega też calkiem niedawno zdecydował się na wyżej wymienionego neca i też zlego slowa nie może powiedzieć. Natomiast jeżeli chcesz uzyskać naprawdę fachowej porady to możesz spróbować skontaktować sie z tomaszem jurgielewiczem z
    http://monitory.mastiff.pl nie znajdziesz chyba lepszego fachowca w tej kwesti. Polecam też lekturę https://tomaszpluszczyk.pl/monitor-fotografa-obrobki-zdjec/
    Nigdzie raczej nie dostaniesz bardziej rzetelnych informacji jezeli chodzi o wybór monitora do pracy z kolorem i zdjeciami.

  • lajdos

    Zapomniałeś też neo wspomnieć że można też wykupić za kilkanaście złotych miesięcznie taką usługę w różnych firmach.

  • lajdos

    Hacz ten wątek to reklama pod seo dla strony

  • lajdos

    Dla mnie amatorska obróbka zdjęć na własne potrzeby i stwierdzenie obawiam się jak moje zdjęcia widzą u siebie klienci troche do siebie nie pasują. Co do pracy ze zdjeciami efekt końcowy jest tylko tak dobry jak najgorsze ogniwo w łańcuchu pracy nad zdjęciami czyli fotograf > zestaw aparat + szkło > monitor > drukarka. Mając najlepszą puszkę i super szkła obrabiając zdjęcia na jakimś nie skalibrowanym padle nie kryjacym gamutem 1/3 możliwości otrzymywanych plików ty ich nie obrabiasz tylko starasz się poprawiac błędy które wprowadza monitor a nie plik nad ktorym pracujesz. Żeby móc pracować z kolorem musisz doprowadzić wszystko do jakiegoś standardu. Monitor który nie gwarantuje okreslonychparametrow i tego że będzie je utrzymywał nie nadaje się do pracy z kolorem. Monitory przeznaczone do pracy z kolorem to nie monitory z klap tanich laptopow i nie biurowe ktore mają jakoś wyświetlać obraz. Monitory graficzne maja odpowidnie uklady które na calej powierzchni trzymają parametry twoja klapa w laptopie w jednym miejscu może świecić jasniej albo ciemniej w innym może świecić z temperatura 6500k w innym 6000k w innym jeszcze innaczej to wszystko będzie miało wplyw na to jak pracujesz ze zdjeciami i na koncowe efektu. Nie wspomne również o fakcie że większość klap w laptopach nie kryje nawet 80% gamutu srgb czyli poprawiając coś tak naprawdę czesto tego nie widzis. Niestety minimalny koszt monitora ktory jakotako nadaje się do pracy z kolorem to przedział cenowy 1700-3000zl i mowa tu o sprzetach dla trochę bardziej zaawansowanych amatorów. A mimo wszystko rozbieżności w kolorystyce i tak będą często widoczne u klientów bo nie masz wpływu na to jakiej klasy mają monitor to na co masz wpływ to to że u klienta nie wyswietli się suma twoich błędów a jedyne jakie będą to te które generuje jego wyswietlacz a do ktorych jest przyzwyczajony. Polecam zapoznanie się z artykułem zapodanym wyżej przez terela.

  • lajdos

    Różnice są w gabarytach i trochę w ergonomii zasadniczo jeżeli chodzi o bardziej istotne opcje przy fotografowaniu to oba są z nich dosyć mocno okrojone i dużo lepszym wyborem na dłuższą metę był by wybór np d7100 ktory jest jednak trochę bardziej zaawansowanym korpusem a do 3000 spokojnie znajdziesz w zestawie np z tamronem albo sigma 17-50 f2.8 które są dużo lepszym wyborem od nic nie wartego nikkora 18-55.

  • lajdos

    jak chcesz kupić od razu dobry sprzęt to zacznij rozważać zakup BODY + Obiektyw i to nie z jakimś kitem 18-55 3.5-5.6 bo te szkła zazwyczaj nie są warte na rynkach wtórnych 200zł do 3000 dosyć przyzwoitych opcji znajdziesz naprawdę sporo. to co mogę ci polecić tak naprawdę to nie konkretna marka i model tylko pochodzenie po sklepach i pomacanie różnych modeli i obeznanie się z obsługą aparatu w najlepszym wypadku popytanie po znajomych i pożyczenie na parę dni różnych modeli ale jeżeli nie mieliście wcześniej styczności z fotografią obawiam się że dużo to wam też nie pomoże przy wyborze. Możecie też popatrzeć kiedy są jakieś ewenty fotograficzne i się przejechać na jakieś targi albo roadshow różnych producentów by sprawdzić różne opcje. Pamiętaj jeżeli ci ktoś mówi kup ten konkretny model i markę bo jest najlepszy to albo się nie zna albo jest najlepszy ale dla niego a nie koniecznie będzie najlepszy dla was. Sam obecnie mam pod ręką 4 aparaty starą minoltę z lat 70, pentaxa k-r którego dał mi kolega żebym za niego zajął się sprzedażą bo ma go od nowości a tak naprawdę się nie zna na foto i sprzęcie oraz włąsne 2 nikony d7100 i d750 i to co łączy wszystkie te aparaty to jest to że każdym da się zrobić dobre zdjęcie mając wiedzę odpowiednie warunki i znając ich ograniczenia. zamiast skupiać się na samej puszce zacznij się raczej skupiać najpierw na wiedzy i obiektywach.

  • lajdos

    Neo po prostu podchodzi do sprzętu zerojedynkowo albo kocha albo nienawidzi :p
    Ja mogę się zgodzić że fuji to świetny sprzęt i o tyle o ile dla osoby która nie wie co jej jest potrzebne do szczęścia każdy model sie pewnie sprawdzi calkiem nieźle i to nie ważne jakiego producenta to dla mnie np w stajni fuji istnieje tylko jeden model i jest nim xt2 niestety nie stać mnie na to by wywalić na tą chwilę minimum 12000 a sprzedawać osprzętu nikona też nie zamierzam. Zasadniczo dla początkujących bezlustra mają jedną zaletę łatwiej jest się na nich uczyć a mankamentem jest cena dedykowanej optyki. Ale też trzeba brać pod uwagę że ta porządną u starych wyjadaczy też nie jest wcale tańsza.

  • lajdos

    Dodam jeszcze tylko że tak naprawdę ciągle nie daliście konkretnej informacji jakie są wasze ogolne wymagania na czym wam zależy i czy wiecie czy jest jakaś konkretna dziedzina fotografii na której byście chcieli się skupić ?

  • lajdos

    Jeden i drugi system ma swoje wady i zalety ja osobiście ze względu na swoje preferencje nie zszedł bym w nikonie poniżej serii d7xxx bo te w pełni amatorskie nakładają zbyt wiele ograniczen np przy obsłudze lamp błyskowych czy braku tzw śrubokręt i możliwości używania starszych szkieł w taki sposób by mieć autofocus. Na temat canona nie będę się wypowiadał bo mi osobiście nie pasuje ich ergonomia. Na waszym miejscu narazie do nauki zainwestował bym raczej w jakiś używany sprzęt za nie duże pieniądze i zainwestował w lepszej jakości obiektywy. Jeżeli chodzi o nikona to np w d300s bądź w d7000. Jeżeli zależy wam na czymś mniejszym i nowszym to w granicach rozsadku jest olympus omd em10 obecnie w zestawie z dwoma szklami kitowymi pokrywajacymi wasz zakres w cenie okolo 3000 chyba. Ogólnie nie namawiam na nic konkretnego tak naprawdę bo to powinien być wasz świadomy wybór. Oczywiście z perspektywy dla was d3300 czy d3400 może byś trochę lepszym wyborem bo jednak to są swiezsze konstrukcje ale jednak w porownaniu z wymienionymi staruszkami jednak dosyć mocno okrojone z niektórych na dłuższą metę istotnych funkcji.

  • lajdos

    To jest neo jedna jaskółka i dlugo dlugo nic sony bagnetu może i całkiem nie usmierci ale systemu mocno rozwijać nie będzie a99 II to jak samsung nx1 wypuścili by pokazać że mogą zrobić swietny sprzęt i bez powiedzenia papa się wycofali, różnica tylko jest taka że sony zostaje w branży przy bezlustrach slt jest martwe 0 zainteresowania by wspierać ten system przez inne firmy robiąc optykę i inne akcesoria i minimalne ze strony sony, obecnie wchodzenie w bagnet alfa to strata pieniędzy.

  • lajdos

    Sony w znacznym stopniu porzuciło bagnet alfa i skupiło się na rozwoju swoich bezlusterkowcow z bagnetem e czyli raczej nie warto się w to pakować liczba dodatkowych akcesoriów jest znacznie ograniczona i coraz mniej dostępna chcąc iść w sony lepiej iść w bezlusterkowce a wybierając inny sprzęt to z lustrzanek pozostaje nikon, canon, pentax( ten ostatni też jest slabo wspierany przez firmy zewnętrzne ale zato jest solidnie zbudowany i ma stabilizowana matrycę) a z bezluster obecnie warto brać pod uwagę fuji, sony oraz aparaty z systemu micro 4/3 czyli olympusa i Panasonica tylko trzeba brać pod uwagę ze w m3/4 jest fizycznie mniejsza matryca. Niż w pozostałych przypadkach ale też to sprawia że same puszki i dostępne szkła są mniejsze i bardziej kompaktowe. A jakość obrazu wcale nie musi być gorsza tu duże znaczenie ma sama potrzeba fotografa i warunki w jakich fotografuje oraz sposób w jaki fotografuje. Najlepiej pozyskać trochę wiedzy a potem dokonać wyboru systemu. Ogólnie w kwocie do 2000 za zestaw mówiąc o sprzęcie nowym i względnie świeżym osiągi/jakość zdjęć będą bardzo podobne. Wejście sobie też do serca jedną radę słabsza puszka i porzadnym obiektywem posiadając trochę wiedzy jesteście w stanie wykonać potencjalnie lepsze zdjęcie niż drogim aparatem z marnej jakości obiektywem i nie posiadając jakiej kolwiek wiedzy.

  • lajdos

    Mi raczej chodziło o to że przy tym budżecie sprzęt będzie mocno średni żeby nie powiedzieć do kitu a bez wytłumaczenia przez wykładowcę dlaczego akurat taki zestaw to tymbardziej bezsens. Trzeba się liczyć z faktem ze fotografia to nie jest tania dziedzina.

  • lajdos

    Przy tym budżecie i takich wymogach to nie ma wiekszego znaczenia co kupisz. A jeżeli taka była rada wykladowcy tej szkoły to niestety śmiem twierdzić że dużo praktycznych rzeczy tam się nie nauczy. Zakładam że szkoła na zajęcia ma swój sprzęt dla uczniów do ćwiczeń więc narazie niech córka korzysta z niego na zajęciach a w domu niech doksztalca się sama i niech zacznie się zastanawiać co by chciała robić za fotografię i dopiero potem dobrala sprzęt do tych potrzeb.

  • lajdos

    zakładam że to bagnet jest luźny "... obiektywami stałoogniskowymi tego problemu nie ma, chyba że kręcę pierścieniem od ustawiania manualnie ostrości." czyli problem jest tylko posiadane obiektywy są mniejsze i lżejsze zapewne od zooma.

  • lajdos

    Jak na bagnecie są luzy to trzeba je skasować jeżeli są to tylko poluzowane środki to żaden problem dokręcić i po problemie ale jeżeli gdzieś jest zerwany gwint to naprawa nie będzie tania i może przewyższac wartość sprzętu. Może też być uszkodzony sam bagnet wtedy też trzeba by go było wymienić. Bez obejrzenia całości ciężko diagnozowac i oceniać skalę problemu. A jak nic z tym fantem się nie zrobi to można wyrwać cały bagnet albo zrobić jakieś zwarcie. Kupno takiej opcji bez oglądania to hazard w najczystrzej postaci bo nie wiesz czy te luzy powstaly po prostu z czasem czy koles nie przygrzmocil w jakaś barierek obiektywem idąc na spacerze.

  • lajdos

    Na tą chwilę nie dodam nic do tego co już napisał terel.

  • lajdos
    Re: Kalibracja monitora. 14.10.2017, 15:41

    Jak już pisalem najważniejsze jest by oswietlenie było odpowiedniej jakości najlepiej 5000k z odpowiednio wysokim cri powyżej 90 niestety w polsce żarówki na oprawę e27 o takich parametrach sprzedaje tylko jeden sklep a 1 sztuka to obecnie koszt 200zl. Ustawienia karty oczywiście da się zresetować a nie mając 3d lut przed kalibracja musisz manualnie w monitorze ustawić odpowiednie parametry czyli temperaturę barwowa i jasność wtedy ingerencja w karte nie powinna być duża. Bez 3d lut w monitorze robisz po prostu kalibracje softwarowa a każda kalibracja jest odwracalna.

NAJCZĘŚCIEJ ODPOWIADAJĄ