Najlepsze źródło wiedzy o fotografii dla pasjonatów i profesjonalistów – poradniki, inspiracje, testy sprzętu i blogi fotografów.

ZAŁÓŻ BLOGA

samyang fisheye

• admirari
    19.06.2017, 15:43 | Zgłoś nadużycie

Dzień dobry. Mam pewien problem, mianowicie chciałam pobawić się rybim okiem i zakupiłam używanego Samyanga 8mm f3,5 z mocowaniem do 4/3. Sama mam Olympusa z micro4/3, ale pomyślałam, że kupię jakiś tani adapter, no bo okazja się trafiła (adapter Kiwifotos). Wszystko przyszło, zamocowałam, ale obiektyw się lekko 'gibie' na mocowaniu. Raczej nie sądzę, by było to normalne, powinien trzymać się nieruchomo. Kolejna sprawa to ostrość, a raczej jej brak. Pierścieniem ostrości można kręcić we wszystkie strony, nic się nie zmienia, zdjęcia są po prostu jak za mgłą. I tu moje pytanie: to wina adaptera, zepsutego pierścienia ostrości, czy moja, bo zdaję sobię sprawę, że jestem baardzo początkująca i po prostu może okazać się, że tym wątkiem strzeliłam sobie w kolano. Z góry dziękuję za odpowiedź.

• neo86
    neo86
    21.06.2017, 07:24|Zgłoś nadużycie

To może być wina adaptera gdyż jest chińskim szajsem. To samo miałem w Fuji X z adapterem do obiektywów m42. Kupiłem jakis adapter marki Pixco który jest chińskim szajsem. Ostrość była ale do pewnego zakresu. Na nieskończoności nie było ostrości. Kupiłem markowy adapter K&F i wszystko było ok. Ale może to być jeszcze wina obiektywu. Samyang to też chiński obiektyw. Tanie chińskie zamienniki niestety takie są. Często sprawiają problemy. Kup używany oryginalny np. Olympus Lens Cap 9mm (jest ciemny bo światło F8.0) ale jest tani i jest przeznaczony do Twojego aparatu a nie jest takim kundlem jak Samyang.

• admirari
    admirari
    21.06.2017, 11:30|Zgłoś nadużycie

Dzięki za odpowiedź. Najpewniej byłoby sprawdzić ten obiektyw na aparacie z matrycą 4/3. Czy w sieciówkach typu Fotojoker znajde bez problemu coś z tą matrycą? I czy pozwolą mi sprawdzić.