Najlepsze źródło wiedzy o fotografii dla pasjonatów i profesjonalistów – poradniki, inspiracje, testy sprzętu i blogi fotografów.

ZAŁÓŻ BLOGA

28 mm pod ff nikona

• ~mapk
    27.04.2017, 21:52 | Zgłoś nadużycie

hej,
    za chwilę zmienię aps-c na ff nikona, zaczynam budować system od zera, celem są trzy szkła (28, 50, 70-200 f/4), co do 50 i 70-200 mam jasność, nie mogę za to znaleźć nic ciekawego 28 mm. Nie mam jak przetestować. 28 2.8D? warto? ktoś tym pracował? 24-35 sigma art ogromne i drogie, nie testowałem, chodzi mi po głowie voiglander color skopar 28 f/2.8, ale nie mam doświadczenia z manualami. Do czego szkła - do wszystkiego, najbliższy mi portret, uczę się zaczynając od reportażu, najmniej krajobraz. Patrzyłem na szkła sony fe zaiss, ale nie odpowiada mi system sony:(
    szkła oprócz sigmy praktycznie nie do znalezienia w sklepie, tylko po zamówieniu, stąd pytanie, mam już za sobą kupowanie i odsprzedawanie nietrafionych szkieł na dx, teraz pewnie nie unikną podobnej sytuacji, bo czas pokaże, jednak proszę o kilka słów innych niż w dxomark;) dzięki ps. szkła powoli zaczną na siebie zarabiać

• Hacz
    Hacz
    28.04.2017, 09:54|Zgłoś nadużycie

jeżeli nie musisz kupować na już i nie potrzebujesz światał f1.4 poczekaj na Sigmę 24-70 f2.8 VR, wkrótce będzie w sprzedaży, zakładam że cena w okolicy 4tyś ucieszy każdego, masz wtedy pełen zakres ogniskowych ze stały światłem. jak potrzebujesz czegoś jaśniejszego to zdecydowanie Sigma 50mm f1.4 + 24mm f1.4 + ten 70-200.

sam czekam na Sigmę 24-70, na pierwsze sample, żeby zdecydować czy kupić jeden czy te dwa wymienione obiektywy.

Niestety FF kosztuje, szkła do niego też, filtry też :) dlatego decydując się na pełną klatkę musisz mieć świadomość, że tu wszystko kosztuje duzo :)

jaką 50tke wybrałeś? i dlaczego 70-200 f4?

• ~mapk
    28.04.2017, 15:57|Zgłoś nadużycie