Najlepsze źródło wiedzy o fotografii dla pasjonatów i profesjonalistów – poradniki, inspiracje, testy sprzętu i blogi fotografów.

ZAŁÓŻ BLOGA

Canon EOS 600D vs. Canon 5D Mark II

• Niezorientowana
    04.12.2016, 00:16 | Zgłoś nadużycie

Hej, jestem początkującym fotografikiem i dlatego mam do Was pytanie, jaka jest różnica w użytkowaniu/zdjęciach/jakości/możliwościach body Canon EOS 600D i profesjonalnym Canon 5D Mark II? Czy warto zmieniać body (z pierwszego na drugi) - czy różnica będzie odczuwalna?
    Mam pierwszy :) i zastanawiam się nad kupnem tego drugiego. Chcę go używać do zdjęć na blogu (wnętrzarskim), Instagramie, a więc raczej do nieruchomych obiektów oraz do klimatycznych zdjęć produktów w moim sklepie z wyposażeniem wnętrz. Zdjęcia sprzedają. A więc muszą być naprawdę dobrej jakości - klient ma je 'zjadać'.
    Czy warto zamieniać?
    Dodam, że mam obiektyw 35mm 1/4. Zastanawiam się też nad kupnem obiektywu 50 mm 1.4.
    Co radzicie?

• ac_dc
    ac_dc
    04.12.2016, 00:26|Zgłoś nadużycie

No i fajnie ;)

Ale jeśli rzeczony obiektyw 35mm 1/4 ma oznaczenie DC (szkła pod APS-C) a nie DG to w pełnej klatce Ci się nie przyda.

A że jakość (możliwość używania wyższego ISO i większe możliwości operowania GO) pójdzie w górę to oczywista - oczywistość :)

• ~Margoc
    04.12.2016, 01:18|Zgłoś nadużycie

Mimo swojego wieku 5D Mark II to super body w dobrych rekach , trudno tu o porównanie do niepełnej klatki szczególnie Canona.
    Jakość , kolory i wykonanie aparatu jest naprawdę na bardzo dobrym poziomie . Jedynie AF wolny co nie znaczy że jest zupełnie źle pod warunkiem że będziesz używał jednego środkowego pola AF.
    Pamiętaj że większość obiektywów nie będzie zgodna z APSC na FF

• Niezorientowana

Dzięki za odpowiedź. Sprawdziłam obiektyw nigdzie na nim nie ma oznaczenia DC ani DG (gdzie tego należy szukać??)

Jest takie oznaczenie:
    EF 35mm f/1.4L USM