Najlepsze źródło wiedzy o fotografii dla pasjonatów i profesjonalistów – poradniki, inspiracje, testy sprzętu i blogi fotografów.

ZAŁÓŻ BLOGA

Trudny wybór na pierwszą lustrzankę

  • ~MateuszSz.
    17.08.2016, 23:17 | Zgłoś nadużycie

    Witam, zastanawiam się nad kupnem aparatu i po wielu artykułach znalazłem dwa aparaty które są bardzo podobne ale nie wiem który lepszy. poniżej są dwa gotowe zestawy który lepszy?

    Aparat głównie do zdjec w terenie dużo podróżuje po świecie

    Nikon D5500 + AF-P 18-55 VR + 55-200 mm VR II 4200 czy
    Pentax K-S2 +18-50WR+50-200WR 3300

  • Terel
    Terel
    18.08.2016, 01:06|Zgłoś nadużycie

    W samym wyborze aparatów nie pomogę, ale może wtrącę do dyskusji: nie myślałeś nad obiektywem typu 18-135 mm?
    135 mm na cropie 1.5x daje kąt widzenia obiektywu 200 mm na pełnej klatce, a 200 mm - 300 mm, więc na długim końcu zoom byłby (tylko lub aż - zależnie od zastosowań) połowę większy w przypadku 55-200. Większy zakres 18-135 może także spowodować, że obiektyw będzie gorszy optycznie od 18-55. Wspominam jednak o tych obiektywach, bo są uniwersalne i likwidują (dla mnie uciążliwą) konieczność przepinania obiektywu przy przekraczaniu okolic 50 mm. Kitowy 18-55 zawsze był dla mnie zbyt krótki na 55 mm, kiedy potrzebowałem węższego kadru.

    -- 

    Amator i nowicjusz.

  • Jakubkazmierczyk

    Ja podczas wyjazdu do Tajlandii fotografowałem D5500 z 18-55 i 50-200. Całkiem fajny zestaw :). Niemniej jednak wolałbym obiektywy 18-105 i 70-300.

    http://blog.jakubkazmierczyk.pl/nie-taka-zima-straszna-kraj-tysiaca-usmiechow-tajlandia/

  • ~MateuszSz.
    18.08.2016, 12:48|Zgłoś nadużycie

    Czyli D5500 z Nikon D5500 (czarny) + 18-105 VR + Tamron AF 70-300 f/4-5,6 DiLD Macro 1:2 Nikon

    Taki lepszy zestaw?

  • Jakubkazmierczyk

    Wg mnie tak :)

  • ~Tomko
    18.08.2016, 21:20|Zgłoś nadużycie

    Czy koniecznie musi być lustrzanka? Zwłaszcza w kontekście częstych podróży po świecie.... Może jednak bezlusterkowiec ? Możliwości takie same a gabaryty znacznie przyjaźniejsze podróżnym...

  • ~MarcinK.
    19.08.2016, 07:07|Zgłoś nadużycie

    Ks2 + 18-50wr lub 18-55 wr + 55-300 wr

    i wszystko jest uszczelnione

  • ~Neverendingtravel
    19.08.2016, 08:12|Zgłoś nadużycie

    Ja robię zdjęcia canon 600d z kitowym szklem, czasem podpinam pod niego teleobiektyw tamrona. Efekty? http://neverendingtravel.pl/2016/08/15/islandia-dzien-5-cz-2-kapiel-w-landmannalaugar/

  • ~obieżyświat
    19.08.2016, 15:16|Zgłoś nadużycie

    18-135 mm to słabe moim zdaniem rozwiązanie jak i wszelkie 16-300mm chyba ze patrzy ktoś na zakres i wygodę ale nie jakość, optycznie lepszym do zdjęć będzie zestaw który sam zaproponowałeś AF-P 18-55 VR + 55-200 mm VR II tylko zmienił bym tele na Tamron 70-300 mm f/4-5.6 Di VC USD no chyba że nie potrzebujesz tak długo to zostań przy 200mm. Optycznie to dobry zestaw który zaproponowałeś ale mechanicznie słaby co nie znaczy że się rozsypuje ,uważać trzeba na upadek sprzętu , Pentax jest mocniejszy ale do Nikona masz większy wybór obiektywów firmowych i innych producentów i zakup lustrzanki na pewno to znacznie lepsze rozwiązanie jak zakup bezlusterkowca.

  • ~MateuszSz.
    19.08.2016, 15:23|Zgłoś nadużycie

    Dzięki za wszystkie podpowiedzi w zakresie doboru sprzętu ostatecznie zdecydowałem się na zestaw Pentax K-S2 +18-50WR+50-200WR i do tego dokupiłem jeszcze Pentax DA 50 mm f/1.8 myślę ze to dobry zestaw jak na początek przygody z lustrzankami

  • ~MarcinK.
    19.08.2016, 16:25|Zgłoś nadużycie

    Bardzo Dobry! Ale niespieszył bym się z ostatnim z wymienionych obiektywów, jeżeli chcesz 50mm spróbuj jakiegoś starszego (tańszego) modelu bez autofocusa, robi się nimi bajecznie łatwo i dsją mnóstwo frajdy;) i działa z nimi stabilizacja!

  • ac_dc
    ac_dc
    21.08.2016, 09:24|Zgłoś nadużycie

    Trochę za późno na podpowiedzi, ale może dla innych dopiszę, że warto przemyśleć inną kwestię. Jeśli komuś nie zależy koniecznie na lustrzance i zdjęcia mają być z dokumentacji z podróży to MZ warto zawsze rozważyć propozycje typu Sony RX10 http://www.cyfrowe.pl/aparaty/aparat-cyfrowy-sony-dsc-rx10-czarny.html?ACFSONDSCRX10-B&utm_source=skapiec.pl&utm_medium=referral który z matrycą 1" oraz szkłem mającym zakres ekwiwalentnych ogniskowych 24–200 mm i stałą światłosiłę 2.8 !!! będzie bardziej mobilnym aparatem w podróży.

    A cenowo w konfrontacji z lustrem wychodzi to samo http://www.euro.com.pl/lustrzanki/pentax-k-s2-bk-18-50wr-50-200wr.bhtml?from=ceneo&p=3299.00&cr=0 z małym drobiazgiem, że w Sony mamy stałą światłosiłę f/2.8 dla wszystkich ogniskowych a w przypadku szkieł kitowych do ww. Pentaxa f/4-5.6 i to może być czasem powodem tego, że zdjęcie będzie udane, lub też nie uda się go zrobić wcale.

  • ~Vick
    22.08.2016, 18:01|Zgłoś nadużycie

    Za to ja mam propozycję najlepsza z możliwych propozycji a mianowicie Panasonic z obiektywem 25-600 /2,8 tak światło w całym przedziale 2.8 !!!

    Jakość obrazu żyleta , muchy łapie w locie :)
    Uszczelniony i doposażony w 4K
    Fujki , Sony , czy Olki nawet nie maja z czym podskoczyć nie mówiąc o Canonie i Nikonie !!!

    http://www.panasonic.com/pl/consumer/aparaty-i-kamery/aparaty-cyfrowe/zaawansowany-kompakt/dmc-fz300ep.html

  • lajdos
    lajdos
    22.08.2016, 20:01|Zgłoś nadużycie

    Tak vick stałe światło f2.8 takie bajki to opowiadaj swoim dzieciom
    Cytat ze specyfikacji :
    "F2,8 / wielostopniowa przesłona irysowa (zdjęcia: F2.8–8.0, filmy: F2.8–11.0)"
    ja tu widzę zakres F2.8–8.0 dla zdjęć i F11 na długim końcu dla filmu.
    do tego matryca wielkości tej które są w smartfonie wiec rzeczywista światło siła tego zestawu w porównaniu do sprzętu z matrycą apsc czy ff i tak będzie wielokrotnie mniejsza. Producenci wypisują w specyfikacji głupoty a ludzie to łykają.

  • Terel
    Terel
    22.08.2016, 22:33|Zgłoś nadużycie

    lajdos
    Tak vick stałe światło f2.8 takie bajki to opowiadaj swoim dzieciom
    Cytat ze specyfikacji :
    "F2,8 / wielostopniowa przesłona irysowa (zdjęcia: F2.8–8.0, filmy: F2.8–11.0)"
    ja tu widzę zakres F2.8–8.0 dla zdjęć i F11 na długim końcu dla filmu.
    [...]

    Jesteś pewien, że chodzi o dolną granicę? Może podali zakres, w jakim można ogólnie ustawić przysłonę, bo Panasonic nie wydaje mi się być firmą, która pociskałaby bezpardonowo taki kit klientom. f/8 to chyba standardowa górna granica dla kompaktów, bo mój kompakt też ma zakres na krótkim końcu f/1.8-8.0.
    Wtedy zgadzałoby się co do filmów f/11, bo film będzie w mniejszej rozdzielczości niż 12 Mpx zdjęcie, więc dyfrakcja nie będzie aż tak widoczna.

    -- 

    Amator i nowicjusz.

  • lajdos
    lajdos
    23.08.2016, 07:29|Zgłoś nadużycie

    Ok sory zwracam honor i biję się w pierś moje niedopatrzenie to cudeńko faktycznie ma stałe światło co jednak nie zmienia faktu że przy tak małej matrycy ta światłosiła jest i tak mało warta bo GO w całym zakresie będzie co najmniej jak w przypadku obiektywu ze światłem f11 na ff czyli dla kompaktu z tak małą matryca f 2.8 to żaden wyczyn.

  • Jakubkazmierczyk

    FZ300 to jeden z najlepszych ultrazoomów z tak małą matrycą. Mimo wszystko, dla mnie absolutne minimum to 1/1.7"

  • ~Alicja
    29.08.2016, 21:35|Zgłoś nadużycie

    Witam, podłącze się do tematu:
    -od kilku dni po nocach ślęczę nad wyborem pierwszej lustrzanki cyfrowej i może ktoś mi tu podpowie. Potrzebuję aparat do zdjęć z podróży (głównie architektura, sceny uliczne, jakieś krajobrazy, ludzie itp.) oraz do fotografii kulinarnej, z racji wykonywanego zawodu (dietetyk, po założeniu stronki chcę wrzucać własne zdjęcia potraw w dobrej jakości). Nie interesują mnie rzeczy typu waga (może być ciężki), wifi, jakieś gpsy i ekrany dotykowe, a dobre odwzorowanie kolorów, nasycenie, ostrość i głębia i nie zniekształcanie przestrzeni. Zaznaczam, że jestem początkującym fotografem, więc prosiłabym o konstruktywną poradę, nie hejt.
    Budżet ograniczony - max 3500, 4000zł tu już super max, z obiektywem, potem jak się wkręcę, chciałabym system rozbudować, potrzebuję na raty, więc tylko nowe dostępne w sklepach aparaty wchodzą w grę. Wcześniej pstrykałam starym Zenitem-B na kliszę, jakimiś kompaktami, telefonem i wstyd się przyznać czym jeszcze. Bezlusterkowce mnie nie przekonują jeszcze, może to błąd, ale przeglądając zdjęcia robione nimi, nadal wydają mi się jakieś takie płaskie. Pytanie: czy opcja Nikon D5200 z obiektywem 18-105mmVR (bo czytałam gdzieś, że nikonowe 18-55 mm VR II + 70-300 mm są gorsze), plus np. nikkor 35mm f/1.8, potem jakiś macro, będzie bardzo głupią opcją? Może warto jednak iść w D5500 albo, ale to już przekroczy budżet, zakupić D7100 (bo ten, z tego co czytałam jest już bardzo dobry)? Jakie wtedy obiektywy? Doradzano mi również, że w tej kwocie, raczej dobrego Canona nie dostanę [?]
    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź

  • ac_dc
    ac_dc
    29.08.2016, 22:14|Zgłoś nadużycie

    Pomyśl jeszcze o Pentaxie K-3 I lub II (najlepsza relacja jakość i/cena/możliwości) w zależności od tego czy potrzebujesz wbudowanej lampy błyskowej, czy też nie :)
    czyli:
    http://allegro.pl/pentax-k-3-18-55-dal-wr-50-200-dal-wr-torba-i6428176919.html
    http://allegro.pl/pentax-k-3-ii-18-55-dal-wr-50-200-dal-wr-torba-i6428179099.html

    Z nikonami to jest tak, że amatorskich puszek bez wbudowanego silnika bym nie brał ;) ale co kto lubi ;)

  • neo86
    neo86
    29.08.2016, 22:30|Zgłoś nadużycie

    Co do obiektywów ja w Fujifilm mam taki zestaw:

    - Fujinon 18-135 - do każdej okazji kiedy nie mogę sobie pozwolić na żonglerkę szkieł.
    - Fujinon 23mm F1.4 - Bardzo jasna standardowa szeroka stałka nadająca się do reporterki oraz nawet do portretu.

    W planach mam jeszcze zaopatrzyć się w Fujinon 16mm F1.4 do kręcenia filmów i URBEXu.

    Takim zestawem można już coś fajnego zmotać...

  • lajdos
    lajdos
    29.08.2016, 22:30|Zgłoś nadużycie

    Alicjo jeżeli chodzi o współczesne konstrukcje to np w nikonie jak kupisz np d3300, d5300 czy d7100 to w samym obrazku różnice będziesz miała nieznaczne to co je od siebie odróżnia najmocniej to wyposażenie i szeroko pojęta ergonomia + fakt że w seriach d3xxx i d5xxx nie ma tak zwanego śrubokręta czyli wbudowanego silnika autofocusu który się przydaje jeżeli chcesz używać starszych szkieł bez wbudowanego silnika AF czyli np nikkorów z serii D. Co do ogółu i odwzorowania kolorów to są rzeczy na które wpływ ma wiele różnych czynników nie tylko sam aparat, Na finalny wygląd zdjęcia ma wpływ matryca aparatu, obiektyw a nawet monitor w komputerze jeżeli dokonujesz poprawek graficznych. Różne obiektywy oprócz tego że mają inne ogniskowe mogą innaczej reprodukować barwy i kontrast jeszcze inne mogą dawać ostry i odcinający się obraz a jeszcze inne bardziej miękki. Kupno aparatu trzeba rozpatrywać zawsze jako zestaw body + dobre szkło przy czym dobre szkło robi największa różnicę. Na twoim miejscu polecam kupić jakiś sensowny zestaw do 3000 i 500-1000 zł przeznaczyć na jakieś warsztaty i w cale bym nie skreślał bezlusterkowców bo w tej chwili w zasadzie nie ważne jakiego producenta sprzęt wybierzesz to rezultaty możesz uzyskać praktycznie takie same jeżeli wiesz co robisz. Wbrew pozorom to w dużej mierze bardziej powinnaś się skupić na tych rzeczach które pozornie w sprzęcie cię nie interesują a mogą ułatwić ci pracę z aparatem niż na tych które są głównym wyznacznikiem a które i tak możesz uzyskać w postprodukcji albo używając odpowiedniej optyki.
    Dodam tylko że za bezlustrami przemawia jedna zasadnicza zaleta którą tu ciągle powtarzam bezlustra mają wizjer elektroniczny dzięki czemu masz non stop podgląd na to jak będzie wyglądało gotowe zdjęcie, w lustrzance widzisz to to widzi obiektyw i puki nie zrobisz zdjęcia i nie sprawdzisz efektu na wyświetlaczu albo nie przełączysz się na live view to nie masz pewności czy na pewno poprawnie masz ustawione wszystkie parametry ekspozycji zdjęcia i balans bieli, a w bezlustrze widzisz to co zarejestruje matryca czyli jak ci się rozjedzie np balans bieli to od razu zobaczysz w wizjerze i dokonasz odpowiedniej korekty przed zrobieniem zdjęcia.