Najlepsze źródło wiedzy o fotografii dla pasjonatów i profesjonalistów – poradniki, inspiracje, testy sprzętu i blogi fotografów.

ZAŁÓŻ BLOGA

Nikon d3100 + mikrofon krawatowy

• kamilkamo
    13.04.2017, 19:01 | Zgłoś nadużycie

Witajcie, na początek chciałbym powiedzieć, jestem całkowicie zielony w tematach nagrywania filmów dlatego proszę o wyrozumiałość.

Mój problem polega na tym, że posiadam lustrzanke nikon d3100 i potrzebuję podłączyć do niej mikrofon krawatowy. Z tego co czytałem ta lustrzanka nie posiada wejscia na mikrofon, lecz ja widze tutaj wejscie na jack'a wiec moje pytanie brzmi czy jak kupie mikrofon z jacki'em 3.5 mm to czy będzie on działał z tym aparatem ?

https://gyazo.com/bfd22843091495029f21ba6e6e1308c0 (zdjęcie wejść w aparacie)

Jeśli nie to może ktoś się orientuje czy wyjściem z sytuacji będzie przykładowo podłączenie mikrofonu krawatowego do smartfona i tam nagrywanie audio a obraz nagrywać na lustrzance, czy będę miał problem z synchonizacją dzwięku z obrazem ?

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam

• Terel
    Terel
    13.04.2017, 20:39|Zgłoś nadużycie| wpis edytowany

Jeżeli aparat nie posiada wejścia mikrofonowego, to nie polecam podłączania tam mikrofonu. Jack 3.5 mm to tylko typ złącza i można nim podłączać zarówno słuchawki, głośniki, mikrofony jak i wężyki spustowe do aparatów. Podłączając mikrofon do portu, który nie jest wejściem mikrofonowym, może się albo nic nie stać, albo może się uszkodzić mikrofon i/lub aparat.

Nie wiem też, czy smartphone poradzi sobie z wpięciem samego mikrofonu. Smartphone'y mają porty przystosowane standardowo do wpinania słuchawek lub słuchawek z mikrofonem i nie wiem, czy mikrofon tak zwyczajnie zadziała. Być może rozwiązaniem byłby tutaj jakiś adapter, który do jednego wyjścia 3.5 mm doprowadza dwa wejścia: osobno na słuchawki i na mikrofon.