Najlepsze źródło wiedzy o fotografii dla pasjonatów i profesjonalistów – poradniki, inspiracje, testy sprzętu i blogi fotografów.

ZAŁÓŻ BLOGA

Fotografia produktowa dużych produktów

  • Yehudit
    05.08.2013, 13:01 | Zgłoś nadużycie

    Witam :)

    Potrzebuję wykonać zdjęcia takich produktów jak okna dachowe, role materiału na pokrycia dachowe, dachówki (ale nie pojedyncze sztuki a kilkanaście razem 'złożonych') i inne akcesoria - nie są to drobiazgi do wrzucenia w byle namiot bezcieniowy, więc zastanawiam się jak najlepiej wybrnąć z tego zadania.
    Przede wszystkim duży softbox przychodzi mi na myśl, ale jak duży? Muszę wcześniej się zdecydować na studio, w którym będę całość przygotowywać, więc również na ich wyposażenie. Szparowanie jest niekoniecznie wymagane i wolałabym zrezygnować z kompletnie białego tła, zresztą ścieżki nie powinny być mocno skomplikowane.

    Będę bardzo wdzięczna za każdą radę, podpowiedź i sugestię, a jakby ktoś miał doświadczenie w takim temacie i mógł mi poradzić - byłoby absolutnie świetnie. :)

  • kams_
    kams_
    27.08.2013, 21:10|Zgłoś nadużycie

    z tak dużymi produktami może być problem może spróbuj zrobić tę sesję w plenerze np. na jakiejś łące, etc

    efekt może być równie zadawalający

  • ~yeti
    30.01.2014, 17:23|Zgłoś nadużycie

    Podsyłam namiary na studio fotograficzne zajmują się tam fotografią produktową również tą wielkogabarytową.

  • ~Gośćnaforum
    27.08.2014, 17:55|Zgłoś nadużycie

    Ta robi fajne zdjęcia produktów: http://pogorzelska-studio.pl/oferta

  • ~Przemek3564
    13.10.2014, 13:41|Zgłoś nadużycie

    Spróbuj w Makata w W-wie mają duże studio

  • ~michałok
    13.10.2014, 15:38|Zgłoś nadużycie

    łatwiej będzie zabrać biały materiał na tło i lampy/softboxy do producenta niż targać ciężkie/wielkie okna/dachówki/rolety

  • Bartek Dziedzic

    Osobiście jeśli masz jakieś doświadczenie i sprzęt fotograficzny polecam zrobić duży namiot bezcieniowy. Spokojnie coś takiego można wykonać z rurek PCV i agrowłókniny- na internecie można znaleźć kilka tutoriali. Plusem takiego rozwiązania jest cena oraz dowolność w rozmiarach namiotu. Daje to naprawdę dobre efekty. Co do oświetlenia to można to rozwiązać światłem ciągłym tanimi halogenami ale można też błysnąć fleszami (systemowymi- możesz kupić jakieś tanie chińskie lampy np. Yongnuo YN-560 lub tanimi lampami studyjnymi-teraz już są w przystępnych cenach). Plusem namiotu jest też to, że świetnie rozproszy Ci światło i może zastąpić modyfikatory.
    Jeśli chodzi o softboxy w cenie bodajże 400zł masz już dostępne duże octy w rozmiarze 200cm- bardzo dobrze sprawdzają sie do fotografowania większych produktów dają bardzo ładne miekkie światło z łagodnymi cieniami.

  • MarcinB
    MarcinB
    11.12.2014, 13:33|Zgłoś nadużycie

    Witam, wykonuje czasem sesję produktowe mebli dla polskich i szwedzkich producentów, korzystam zazwyczaj z dużej okty 150cm i kilku softboxów. Zazwyczaj wykorzystuje od 4 do 8 lamp. Poniżej załączm link zobacz jak to wyglądało dla produktów które miały po 5m.

    Tekst linka

    Na tej konkretnej sesji wykorzystałem mój własny patent, kupiłem dwa wieszaki stacjonarne na ubrania w ikei i pokryłem je białmy materiałem ,w ten sposób za 150zł użyłem dwa duże softboxy !

    Jeśli będziesz miał pytania śmiało pisz- pomogę.

  • ~majak12
    06.06.2016, 08:48|Zgłoś nadużycie

    Dwa lata temu zaczęłam realizować pasję do projektowania i tworzenia luksusowej biżuterii z kamienia naturalnego, kamieni szlachetnych, itp. Sprzedaż marnie szła w internecie przez pierwszy rok i szczerze mówiąc miałam powoli zamykać interes. Na żywo ludzie biżuterię chwalili niesamowicie, natomiast w internecie konwersja marna. Okazało się, że winne były zdjęcia produktowe robione przez amatora (wiadomo, cięcie kosztów – niepotrzebne, wiem to dzisiaj). Przejrzałam chyba setki portfolio różnych fotografów produktowych i w końcu zdecydowałam się na nawiązanie współpracy z kwiecien.com.pl (Krzysztof Kwiecień). To, co ten fotograf robi to czysta magia. Biżuteria na zdjęciach zaczęła wyglądać lepiej niż w rzeczywistości. Światło perfekcyjne, możliwość zamówienia zdjęcia z modelkami, terminowość. Długo czekałam na realizację zdjęć, bo fotograf jest obłożony zleceniami, ale WARTO zapisać się do kolejki. Biznes dalej mam, sklep wykazuje ponadprzeciętną rentowność.

  • ~lucasss
    09.06.2016, 12:28|Zgłoś nadużycie

    Trzeba klientowi w internecie pokazywać produkt dosłownie z każdej strony. Ludzie są wybredni, to fakt. Im bardziej precyzyjnie pokażesz towar, tym wyraźnie mniejsza ilość zwrotów. Osobiście łączę potencjał wysokiej jakości fotografii produktowej z potencjałem doskonałych marketingowo opisów produktów. Pokazuję klientom prawdziwą historię asortymentu. Fotograf Krzysztof Kwiecień ostatnio robił mi lookbook bielizny erotycznej w plenerze (szczegółowe dekoracje, nieco mroczny klimat). Realizacja super, a co muszę podkreślić fotograf zdołał załatwić niesamowicie zgrabną modelkę, na której bielizna leżała perfekcyjnie. To jednak dość ważna kwestia. Wcześniej umawiaj się na termin ze wskazanym przeze mnie fotografem, bo zleceń to ma chyba do końca roku i jeszcze więcej. Ogólnie warto poczekać, a wręcz więcej zapłacić, bo jednak zdjęcia to w internecie faktyczna wizytówka przedsiębiorstwa.

  • Poirot_91
    Poirot_91
    20.09.2016, 11:09|Zgłoś nadużycie

    Zapraszam do współpracy, posiadamy studio przystosowane również do fotografowania dużych obiektów :) http://www.fotografia-produktowa.net/

  • makysia
    makysia
    21.09.2016, 11:33|Zgłoś nadużycie

    Moim zdaniem bezcieniowy namiot powinien wystarczyć. Wszystko zależy od tego jak będzie duży.

  • ~BasiaKro
    04.04.2017, 10:21|Zgłoś nadużycie

    Moja przyjaciółka miała okazję współpracować z Panem Pawłem Kruchowskim http://kruchowski.pl/ . Akurat potrzebowała kilka zdjęć packshotowych ubrań do swojego katalogu, bo jakiś czas temu otworzyła butik. Zdjęcia wyszły naprawdę profesjonalnie. Ubrania wyglądają na bardzo ekskluzywne, a przecież o to chodziło.